Handelsbetingelser

Handelsbetingelser:

1. GENERELL INFORMASJON

Disse handelsbetingelsene er gjeldende når du bestiller varer på TINTOK.no. Alle avtaler inngås på dansk.

Nettbutikken TINTOK.no eies av

TINTOK ApS
Karl Bjarnhofs Vej 13
7100 Vejle
CVR-nr.: 42254894

Når du har lagt inn en bestilling, mottar du en ordrebekreftelse på kjøpet via e-post. Vi anbefaler at du lagrer dette dokumentet.

Du har alltid rett til å angre kjøpet innenfor 14 dager fra det tidspunktet du har mottatt varene. Les mer i avsnittet «Retur».

Kjøpet er omfattet av den danske kjøpelovens mangelregler», som du kan lese mer om i avsnittet «Reklamasjon».

Vi behandler personopplysningene dine fortrolig. Les i vår Personvernpolicy om

hvordan vi bruker de opplysningene du gir oss i forbindelse med bestillingsprosedyren og din øvrige bruk av hjemmesiden.

2. BESTILLING

Å legge inn en bestilling via vår hjemmeside, er ikke en juridisk bindende avtale. TINTOK har derfor mulighet til å annullere din bestilling som følge av trykkfeil, betalingsfeil, tekniske problemer, leveringssvikt, prisfeil, oversolgte varer eller lignende. Bindende ordrebekreftelse/faktura sendes først til deg når vi har sendt de varene du har bestilt. Når du har lagt inn en bestilling via vår hjemmeside, vil systemet automatisk sende deg en e-post der det fremgår hvilke varer du har bestilt. Det er kun snakk om en elektronisk kvittering for at vi har mottatt bestillingen. Du bør være oppmerksom på at det automatiske svaret (via e-post) ikke er en juridisk bindende ordrebekreftelse med inngått avtale. Mottar du ikke e-posten der det fremgår hvilke varer du har bestilt – har vi ikke mottatt bestillingen. Avtalen er først bindende når du har mottatt en e-post fra TINTOK med informasjon om at vi har sendt varen.

Du kan kun bestille via nettbutikken TINTOK.no. Vi behandler ikke bestillinger via telefon, e-post eller brev.

3. BETALINGSMÅTER

Du kan betale med Visa, Visa Electron, MasterCard og EuroCard.

Vi bruker blant annet Klarna som leverandør av vår boks. Dette betyr at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og bestillingsinformasjon til Klarna når kassen er lastet inn slik at Klarna kan administrere kjøpet ditt. Dine personlige data som overføres, behandles i samsvar med Klarnas egen personvernerklæring.

Betalingen trekkes via valgt betalingsmåte først når varene forlater lageret.

Betaling med kredittkort

Du kan trygt bruke betalingskortet ditt hos oss. Vårt betalingssystem er PCI-sertifisert via vår betalingsinnløser. Det tas ikke kortgebyr ved betaling med kredittkort.

Betaler du med kort, vil du bli bedt om å oppgi personlige kortopplysninger.

Tofaktorautentisering av kjøp på TINTOK.no

For å øke sikkerheten ved onlinekjøp har EU besluttet at ALLE onlinebutikker må innføre tofaktorautentisering. Når en betaling skal godkjennes med to sikkerhetsfaktorer, gir det enda større sikkerhet og identifikasjon ved onlinebetalinger. På denne måten blir det vanskeligere for IT-kriminelle å misbruke kortet.

I hvor lang tid reserveres penger på kortet mitt?

Hvis du handler med debetkort på TINTOK.no (Visa Debit eller Mastercard), vil det ved gjennomføring av bestillingen bli reservert et beløp på kortet som svarer til totalen på bestillingen. Når ordren er pakket, trekkes pengene fra kortet og reservasjonen slettes.

Hvis ordren blir annullert eller det fjernes produkter fra ordren før pengene heves, vil reservasjonen bli på kortet i 30 dager før den slettes – med mindre annet er avtalt med banken din.

Lagre betalingsopplysninger

Når du handler hos TINTOK.no og er logget inn, har du mulighet til å lagre kortopplysningene dine i kryptert form og dermed gjøre betalingen enklere i fremtiden. Det krever likevel at du ved hvert kjøp oppgir de 3 kontrollsifrene bakerst på betalingskortet. Dette velger du i forbindelse med selve betalingen.

Angrer du på lagrede kortopplysninger, kan du til enhver tid kontakte vår kundeservice, og vi kan hjelpe med å slette disse.

Betaling med MobilePay

På TINTOK.no kan du bruke MobilePay som betalingsmåte. Merk at du må ha netthandel aktivert i MobilePay-appen for å kunne bruke MobilePay.

4. PRISER OG LEVERING

På TINTOK.no er alle oppgitte priser for varer, forsendelseskostnader og andre kostnader inklusive skatter, mva. og avgifter.

Les mer om forsendelseskostnader og leveringsmuligheter under «Levering».

Leveringsbetingelser

Varer bestilt på TINTOK.no leveres kun til adresser i Norge. Tidspunktet for levering kan variere og informeres om her.

Vi leverer til privatadresser, bedriftsadresser eller BRING- og PostNord-hentesteder. Du må kvittere for varene ved mottak/henting. Du eller øvrige personer på leveringsadressen kvitterer med bindende virkning for deg. Merk at du bærer risikoen for varen etter leveringen.

Før du kvitterer for mottak av pakken, er det en god idé at du kontrollerer pakkens emballasje. Er pakkens emballasje skadet, anbefaler vi at du nekter å motta pakken. Du kan nå opprette en reklamasjon til fraktselskapet/pakkeleveringsstedet og/eller kontakte vår kundeservice og de vil hjelpe deg.

Hvis pakkens innhold er skadet, bes du også kontakte vår kundeservice.

Ønsker du å klage på eventuelle feil og mangler, må du informere oss om dette. Les mer under avsnittet «Reklamasjon».

Forsendelse

Når du handler hos TINTOK.no, kan du fritt velge å få varene levert med BRING, GLS eller PostNord. Alle varer sendes som pakkepost, og du har derfor mulighet til å følge pakken via pakkesporing fra den sendes til den blir levert. Se mer info og om forsendelsesmuligheter her.

Skulle valgt pakkeautomat være full, vil ordren bli levert til nærmeste pakkeleveringssted.

5. ANGRERETT

Hvis du ønsker å returnere en vare, har du 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. Hvis du angrer kjøpet, fyller du bare ut medsendte returseddel. Du må selv betale for retur, du kan med fordel bruke den forhåndsbetalte returetiketten som følger med.

Vi motregner kun DKK 75,- fra verdien av returvarene ved bruk av medsendte returetikett.

Merk at du må sende varen i retur senest 14 dager fra den dagen du har gitt beskjed om at du har angret kjøpet.

Det er viktig at varen returneres med merkelapper og i samme stand som da du mottok den, for å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet. Du må gi oss beskjed innen 14 dager etter mottak om at du ønsker å angre kjøpet. Varselet skal gis ved å skrive til info@tintok.no. Du må gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Du kan også velge å bruke vårt standard angreskjema og sende med i retur. Det finner du sendt med din ordrebekreftelse og her.

Du kan ikke angre ved bare å nekte å motta varen uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om dette.

Tilbakebetaling

Vi tilbakefører alltid pengene til samme betalingsmåte som du betalte varene med. Pengene tilbakeføres senest 14 dager fra den dagen vi mottok din beskjed om å angre kjøpet.

Vi kan holde tilbake beløpet til vi har mottatt varene i retur eller du har sendt bevis for at varene er sendt – avhengig av hva som inntreffer først.

Varens stand, når du sender den i retur. Du er bare ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måte som hvis du prøvde den i en fysisk butikk. Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt. Det betyr at du, hvis du angrer kjøpet, bare får deler av eller ingenting av kjøpsbeløpet tilbake, avhengig av varens handelsmessige verdi. For å få tilbake hele kjøpsbeløpet må du altså gjøre det samme som man kan i en fysisk butikk.

Du kan prøve varen, men ikke ta den i egentlig bruk.

Du betaler selv for fraktkostnadene i forbindelse med retur av varene. Du kan med fordel velge å bruke TINTOKs forhåndsbetalte returetikett som du finner vedlagt forsendelsen. Brukes denne, fratrekkes kun 75 DKK fra tilbakebetalingen.

Merk: Du er ansvarlig for eventuelle skader som kan oppstå under transporten. Ditt krav på tilbakebetaling omfatter ikke eventuelle gebyrer for bruk av kredittkort eller andre betalingsmidler.

Du har heller ikke krav på tilbakebetaling av leveringskostnader hvis du delvis angrer kjøpet.

Slik gjør du

1. Pakk returvarene forsvarlig inn. Du kan med fordel bruke forsendelsesposen som du mottar varene i. Med denne muligheten sparer vi deg for å måtte investere i dyr returemballasje – til det beste for både deg og miljøet.

2. Fyll ut returskjemaet som var vedlagt bestillingen. Har du mistet dette, kan du til enhver tid skrive ut et nytt på «Min side» hvis du opprettet en brukerprofil da du la inn bestillingen.

3. Bruk den forhåndsbetalte returetiketten som lå i pakken. Bruker du denne, motregner vi 75 DKK fra verdien av returvarene.

4. Innlever returpakken ved ditt nærmeste BRING/PostNord-pakkeleveringssted snarest mulig og senest innenfor 14 dager. Returetiketten opplyser deg hvilken distributør som er valgt.

Merk at du har ansvaret for pakken/varene til vi mottar dem. Ta derfor vare på kvitteringen på innleveringen og evt. sporingsnummer. Merk! Vi mottar ikke pakker sendt per etterkrav.

Kampanjevarer

Vi gjør oppmerksom på at kampanjen Gratis produkt ikke gjelder på tilleggsordrer. Skulle du være så uheldig at Gratis-produktet er gått i stykker, er det omfattet av reklamasjonsretten og produktet sendes i retur på vanlig måte*.

Godkjennes reklamasjonen, erstatter vi produktet med et nytt tilsvarende produkt. Skulle varen imidlertid være utsolgt, vil du bli kontaktet for en kompensasjon.

6. REKLAMASJON OG FEILLEVERTE VARER

Hos TINTOK har vi kvaliteten i fokus, men hvis du mot forventning skulle oppleve feil eller mangler ved en vare, er kjøpet omfattet av den danske kjøpsloven, inkludert mangelreglene, og du har 24 måneders reklamasjonsrett på alle varer.

Du må reklamere innenfor rimelig tid etter at du har oppdaget en ev. mangel ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig.

Selv om vi hos TINTOK har forsøkt å angi farger og kvaliteter så nøyaktig som mulig, kan datamaskinenes farger og skjermoppløsninger variere. Mindre fargeavvik anses derfor ikke for å være en mangel i den danske Købelovens forstand.

Returforsendelsen er fraktfri for deg når du benytter vår forhåndsbetalte returetikett og reklamasjonen er berettiget. (Bruker du en dyrere fraktform, refunderer vi kun opptil 75 DKK.) Vi tilbakebetaler kjøpsprisen når vi har fått varen i retur, med mindre du får en ny vare som erstatning for den opprinnelige varen. Ved avviste reklamasjoner vil du bli kontaktet direkte.

Slik gjør du

Er en vare skadet eller defekt, kan du opprette en reklamasjon. Merk at du kan kontakte oss direkte via Kontakt kundeservice, og beskrive feilen på varen.

Merk at du har ansvaret for pakken/varene til vi mottar dem. Ta derfor vare på postkvittering og ev. sporingsnummer. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke mottar pakker sendt per etterkrav.

Feilleverte varer

Hvis du mottar en feil vare, sender du bare varen i retur til oss, og vi sender fraktfritt en ny vare til deg. Er varen utsolgt, tilbakefører vi det fulle beløpet.

I tilfelle av feilleverte varer er returforsendelsen naturligvis også fraktfri, og du følger samme fremgangsmåte som ved retur.

7. ANDRE FORHOLD

Cookier (informasjonskapsler)

Ved å bruke TINTOK.no aksepterer du at vi bruker cookier. Du finner mer informasjon om cookier her.

Overdragelse

Vi er berettiget til å overdra våre rettigheter og forpliktelser i henhold til avtalen inngått med deg, til tredjepart. Overdragelsen forutsetter at standarden av den tjenesten du mottar, ikke reduseres. Vi varsler deg om en eventuell overdragelse. Ved å akseptere disse vilkårene samtykker du til en slik eventuell fremtidig overdragelse.

Klageadgang

Hvis du vil klage over kjøpet, må du kontakte vår kundeservice. Se Kontakt kundeservice eller skriv til info@tintok.dk

Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning sammen, kan du fremsette en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

EU-kommisjonens online klageportal kan også brukes ved fremsettelse av en klage. Det er spesielt relevant hvis du er forbruker med bopel i et annet EU-land.

Klage fremsettes her. Ved fremsettelse av en klage må du angi vår e-postadresse info@tintok.dk

Lovvalg og verneting

Enhver avtale inngått mellom oss under disse vilkårene og betingelsene, er underlagt dansk rett.

Enhver tvist avgjøres av de ordinære danske domstolene.